Csép Éva Andrea: Avem nevoie de un număr cât mai mare de consilieri, logopezi și mediatori în școli

11.04.2018 | Camera Deputaţilor
  • Mărime
    text
  • Trimite prin e-mail
  • Tipăreşte

  • Trimite prin:
  • Share


Csép Éva Andrea: Avem nevoie de un număr cât mai mare de consilieri, logopezi și mediatori în școli

”Avem un număr mult prea mic de logopezi, mediatori școlari și profesori consilieri în școlile publice din România. Trebuie să găsim urgent o soluție privind rezolvarea acestei probleme pentru a răspunde pozitiv la numărul mare de solicitări privind asigurarea asistenței specializate din acest domeniu. Sănătatea intelectuală și fizică a copiilor nu poate fi subordonată unui sistem disfuncțional, iar noi nu putem rămâne indiferenți față de soarta viitoarei generații. Trebuie să asigurăm accesul tuturor copiilor la logopezi, mediatori și profesori consilieri, indiferent dacă aceștia provin din mediul urban sau cel rural”, a arătat miercuri, în plenul Camerei inferioare a Parlamentului  deputatul UDMR de Mureș, Csép Éva Andrea,  subliniind faptul că există promisiuni venite din partea ministerului de resort în această privință, însă nu s-au făcut, până în momentul de față, demersuri concrete în acest sens.

În vederea soluționării acestei probleme, Csép Éva Andrea a cerut ajutorul colegilor deputați, îndemnându-i să semnaleze Ministerului Educației Naționale, propunerile privind nevoile instituțiilor de învățământ din cât mai multe județe. Deputatul UDMR a amintit că s-a adresat oficial ministrului, cerându-i pe de o parte explicarea motivului pentru care nu se aprobă mai multe posturi de specialiști psihologi, logopezi și profesori mediatori, iar pe de altă parte a cerut informații cu privire la măsurile care urmează să fie luate în vederea actualizării regulamentului de funcționare al acestor instituții, în vederea garantării accesului tuturor copiilor, în mod gratuit, la serviciile specializate. În întrebarea sa oficială trimisă Ministerului Educației Naționale, Csép Éva Andrea a mai cerut precizări și referitor la demersurile care vor fi făcute în vederea implementării prevederilor articolului 83 din Legea educației naționale, care specifică faptul că elevii pot beneficia de aceste servicii de consiliere și în limba lor maternă. 

În răspunsul său, ministrul vizat a menționat că Ministerul Educației Naționale aprobă anual, prin ordin, numărul maxim de posturi care revin fiecărui județ, urmând ca inspectoratele școlare județene să le distribuie pe unități de învățământ. Totodată, ministrul a subliniat în răspunsul formulat că, în urma interpelării adresate de deputatul UDMR, intenționează constituirea un grup de lucru care va elabora propuneri de modificare a reglementărilor în vigoare în acest sens. ”Este de salutat faptul că, în urma interpelării, ministrul a apreciat necesitatea înființării unui astfel de grup de lucru, pentru a eficientiza Regulamentul de organizare din domeniu, având în vedere faptul că, în prezent unui singur psiholog, îi sunt arondate prin regulament, în medie, 800 de elevi sau 400 de preșcolari, iar unui logoped  400 de copii. Aceste prevederi nu sunt adaptate realității și trebuie să intervenim urgent. Instituțiile vizate trebuie să își asume responsabilitatea soluționării acestei probleme prin modificarea reglementărilor în vigoare și prin adaptarea lor la realitatea actuală. Avem nevoie de un număr adecvat de profesioniști în acest domeniu, pentru că este dreptul fiecărui copil să beneficieze de consiliere gratuită prevăzută și în Legea educației naționale”, a conchis deputatul UDMR.  

Atenție! Ne rezervăm dreptul de a modera comentariile.