Magyari Tivadar: Planul cadru de învățământ supraîncarcă orarul elevilor

Magyari Tivadar: Planul cadru de învățământ supraîncarcă orarul elevilor

,,Noul plan cadru de învățământ nu rezolvă problema care persistă de zeci de ani în sistemul educațional și anume că elevii sunt suprasolicitați și au un orar extrem de încărcat. Sarcina noastră este să elaborăm o strategie prin care, realmente, să remediem această problemă”, a declarat marți, 9 februarie, Magyari Tivadar, vicepreședinte executiv pentru învățământ al UDMR, referindu-se la indignarea pe care reprezentanții Academiei Române și-au exprimat-o, cu privire la modificările prevăzute în planul-cadru de învățământ.

 

Magyari consideră că poziția Academiei în privința dezbaterii publice inițiate pe marginea acestui subiect este ambiguă. Faptul că instituția a decis să se pronunțe în această chestiune nu ar constitui o problemă în sine, și nici că își exprimă temerile privind soarta materiilor de cultură generală, însă evocă o atmosferă caracteristică secolului al nouăsprezecelea, insistând asupra menținerii numărului de ore exclusiv în cazul disciplinelor cu caracter pur național: istoria, limba și literatura română, respectiv limba latină – considerată materie de importanță națională în România.

Potrivit vicepreședintelui executiv al Uniunii, limba latină a fost timp de secole întregi, limba oficială în domeniul culturii și științei, chiar și în cel politic, iar cunoașterea sau învățarea limbii latine ar putea fi utilă și în zilele noastre, însă ar trebui, mai degrabă, să figureze ca disciplină opțională și nicidecum obligatorie.

”Nu vom reuși reducerea nivelului actual de suprasolicitare al elevilor, fără a renunța la nimic din vechiul plan cadru, ci, dimpotrivă, mai curând alegem să renunțăm la ceea ce costă mai mulți bani. Însă cel mai ciudat aspect din rezoluția Academiei, este faptul că se împotrivește reducerii numărului de ore, reflectând astfel vechile abordări, potrivit cărora toate tematicile unui domeniu trebuie să se regăsească în procesul de educație școlară, pe cât posibil, chiar în primii opt ani de învățământ. Acest gen de abordare este o altă obsesie aberantă a susținătorilor învățământului bazat pe suprasolicitarea elevilor, ca de preferință, până în clasele 8-10 toate disciplinele de studiu să fie parcurse, pe considerentul că nu toți elevii aleg să frecventeze și clasele superioare”,a subliniat Magyari Tivadar.

 

pe aceeași temă

Hírlevél